Subject: FW: Küsimused NIS2 ja KÜTS teemal
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Thu, 30 Jan 2025 14:22:50 +0200

From: Tarmo Luumann (Guardtime) <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 24, 2025 11:27 AM
To: Raavo Palu - JUSTDIGI <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Kaarel Hanson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Tanel Ojalill 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Margo 
Raja <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Küsimused NIS2 ja KÜTS teemal

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Tänan teid väga informatiivse ettekande eest eile Mektorys!

Koos kolleegidega teemat arutades kerkisid meil üles mõned mõtted-küsimused, 
mille siinkohal edastan:

1. Palun põhjendada vajadust kohaldada KüTS kõikidele usaldusteenuse 
osutajatele (palun siin eristada kvalifitseeritud usaldusteenuse osutaja 
mitte-kvalifitseeritud usaldusteenuse osutajast).

2. Kvalifitseerimata usaldusteenuse pakkuja ei peaks olema kohustatud viima 
oma protsesse vastavusse standarditega E-ITS või ISO27001, mistõttu palume 
teha muudatus eelnõusse ja eemaldada mitte-kvalifitseeritud usaldusteenuse 
osutajad või selgesõnaliselt viidata usaldusteenuse osutajale kui 
kvalifitseeritud usaldusteenuse osutajale.

-- 

Tarmo Luumann, MSc
Project Manager

Guardtime Tallinn Office
A. H. Tammsaare tee 60, Tallinn 11316, Estonia

  _____

 <https://guardtime.com/> guardtime.com ·  <https://twitter.com/guardtime> 
Twitter ·  <https://www.facebook.com/guardtime> Facebook · 
<https://www.linkedin.com/company/guardtime> Linkedin